loading...
نصب سایبان
sayeban1 بازدید : 37 یکشنبه 19 آذر 1402 نظرات (0)

هزینه راه اندازی رستوران در سال 1402 چقدر است؟ راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به تخمین هزینه و براورد کلی سرمایه دارد تا بتوان در انتها نتیجه گرفت چقدر سرمایه نیاز دارید و با توجه به بودجه کار را شروع کنید. راه اندازی رستوران نیز با هزینه های زیادی همراه است که در این مقاله می خواهیم یک چک لیست کلی از هزینه ها در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه های راه اندازی رستوران شامل موارد مختلفی است که می بایست به صورت جداگانه به هریک بپردازید و یک قیمت کلی برای آن تعیین کنید. در این مقاله به بررسی اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر هزینه راه اندازی رستوران می پردازیم.

چگونه هزینه راه اندازی رستوران را تخمین بزنیم؟

گام اول: تصمیم بگیرید که چه رستورانی می خواهید راه اندازی کنید و تجهیزات رستوران را می خواهید خریداری کنید یا به امانت بگیرید. امانت گرفتن هزینه ها را کاهش می دهد اما در طولانی مدت می بایست تجهیزات خودتان را خریداری کنید. بهترین راه این است از میان لیست تجهیزات رستوران، مهم ترین گزینه ها خریداری شود و پس از راه اندازی مابقی به مرور خریداری گردند.

گام دوم: شرکت های راه اندازی رستوران را مورد بررسی قرار دهید. برای راه اندازی و کاهش هزینه راه اندازی رستوران می توانید از بهترین شرکت ها کمک بگیرید و از تجارت آن ها استفاده کنید. همچنین شما می توانید بهینه ترین لیست خرید را کمک یک شرکت معتبر بنویسید.

گام سوم: هزینه های مربوط به دکور و لوازم داخل سالن نیز باید مشخص شود. قیمت ها را باهم مقایسه کنید و در زمینه براورد هزینه با دکوراتور خود مشورت های لازم را داشته باشید. فراموش نکنید یکی از دلایل جذب مشتری داشتن یک دکور شیک می باشد.

گام چهارم: مجوزهای راه اندازی رستوران را باید دریافت کنید. مجوزهای ساختمان، مجوز بهداشت و … را می بایست آماده کنید. هزینه های مجوز در هر استانی ممکن است متفاوت باشید بنابراین با توجه به شهری که قرار است رستوران خود را راه اندازی کنید این هزینه را مشخص کنید.

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران

گام پنجم: هزینه های مربوط به دستمزد کارگران و کارمندان را در نظر بگیرید و با توجه به توان خودتان پرسنل استخدام کنید چرا که ممکن است در ماه های اولیه سوددهی لازم را نداشته باشید.

گام ششم: برای ساعات کاری و روزهای تعطیل برنامه ریزی های لازم را داشته باشید و هزینه های متغیر مربوط به خرید مواد اولیه را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: راه اندازی رستوران بیرون بر

هزینه راه اندازی رستوران

در این بخش به صورت جداگانه برخی از هزینه های اصلی که برای راه اندازی رستوران نیاز دارید را به شما معرفی می کنیم. اگر قصد دارید یک رستوران جدید افتتاح کنید پیشنهاد می کنیم حتما در زمینه مشاوره راه اندازی رستوران از شرکت های بزرگ نکات ریز مورد نیاز را دریافت کنید. برای این کار می توانید با شماره 09122408711 تماس بگیرید.

هزینه خرید و یا اجاره مکان رستوران

محله ای که می خواهید رستوران را راه اندازی کنید در کدام یک از مناطق شهرتان است. مناطقی که قیمت مسکن در آن جا بالا است یا در مناطق متوسط و ضعیف تر می خواهید اقدام به این کار بکنید؟ قصد خرید یا اجاره دارید؟ پس از پاسخ به این سوالات می توانید یک قیمت کلی برای این کار براورد کنید.

هزینه خرید تجهیزات رستوران

آشپزی در سطح آشپزخانه ی یک رستوران قطعا نیاز به تجهیزاتی دارد که پاسخگوی تنوع غذایی در یک وعده و هم چنین خروجی به میزان بالا باشد . با توجه به منوی غذایی رستوران و هم چنین میزان خروجی تجهیزات آماده سازی ، پخت ، نگهداری و شستشوی مختلفی نیاز است . این تجهیزات می تواند شامل تجهیزات بزرگ مثل اجاق گاز ، یخچال ، گرمخانه غذا  و …. و هم چنین تجهیزات کوچک مانند ظروف سروغذا ، سیخ کباب و  …  باشد . شما می توانید با کسب آگاهی و مشورت با متخصصین در این زمینه تجهیزات مناسبی را انتخاب کنید. حتما به کیفیت ساخت و مواد اولیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی توجه کنید . این امر مانع از تکرار خرید تجهیزات طی چند سال آینده می شود و نهایتا باعث صرفه جویی در هزینه های شما می گردد.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کافه رستوران

هزینه حدودی حقوق پرسنل رستوران

حقوق کارکنان یکی از هزینه های ثابت و مشخص رستوران است. با توجه به عنوان شغلی و سطح حرفه ای بودن آن ها، حقوق تعریف شده ای وجود دارد.  تعداد پرسنل و شغل آن ها تعیین کننده ی هزینه ای هست که شما برای این بخش باید در نظر بگیرید. خود شما که در واقع مدیر رستوران هستید جزئی از پرسنل رستوران محسوب می شوید. پس برای خودتان نیز حقوقی متعارف لحاظ کنید.

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه دکوراسیون رستوران

یکی از موارد مهم در جلب توجه مشتری، دکوراسیون خوب و مشتری پسند است.  از این آیتم غفلت نورزید و حتما به آن توجه کنید. لزومی ندارد دکوراسیون رستوران بسیار لاکچری با هزینه های بالا باشد. شما با صرف کردن یک هزینه ی منطقی می توانید به جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر به خودتان کمک کنید. هزینه ی این بخش از راه اندازی رستوران نسبتا به سایر هزینه ها که تکرار پذیر هستند تقریبا کم و با توجه به تاثیری که بر روی درآمد دارد معقول به نظر می رسد.

پنج راه برای نجات رستوران درحال شکست

در اینجا با پنج راه برای نجات و بازگرداندن دوباره سود به رستوران آشنا شوید. هزینه راه اندازی رستوران را براورد کنید.

۱. بررسی دقیق

وقتی میزان پول کم باشد، شما سعی دارید با همین میزان کم سرمایه و هر آنچه در بانک دارید به نحوی تردستی کنید، تا بتوانید شرایط نامساعد را اداره کنید. درواقع سعی دارید تا از حساب ‌و کتاب دقیق سرباز زده و از بررسی جلوگیری کنید. این زمان زمانی بسیار حساس و بحرانی است تا به‌دقت هر چه تمام‌تر عملکرد کلی و مالی رستوران را به چالش بکشید. یک رستوران می‌تواند با میزانی کم‌درآمد شکست بخورد و هم می‌تواند با میزان زیاد پولی که خرج می‌کند. هم ترکیبی از این دو اشتباه. مسیر درآمدزایی، میزان درامد و بقیه هزینه‌هایی که صرف می‌کنید نیاز دارد تا شما بر روی آن‌ها کارکنید.

۲. بشنوید

اگر شما در حال مشاهده شکست رستوران هستید، بهتر است به‌سرعت دلیل این شکست را پیدا کنید. شاید شبکه‌های اجتماعی اینجا به شما کمک زیادی کند، با جستجو کردن نظرات مشتریان به انواع مختلف و اینکه در مورد رستوران شما چه فکر می‌کنند بتوانید نقاط ضعف رستوران را پیدا کنید. بهترین راه روراستی است. شاید حقیقت تلخ باشد اما یکی از راه‌هایی است که ممکن این شما را از شکست برهاند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 633
  • بازدید کلی : 1,128